Mercedes-AMG G63 Edition 55: Limitovaná edice je oslavou spolupráce

3
483

AMG se neodmyslitelně pojí s Mercedesem-Benz, a proto se obě značky rozhodly oslavit výročí speciální verzí legendárního off-roadu třídy G.

Limitovaná edice Edition 55 přináší exkluzivní designová exteriérová a interiérová vylepšení a doplňky.
Společnost AMG založili v roce 1967 konstruktéři Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Letos je to tedy již 55 let, odkdy Mercedes-Benz dopřává vybraným modelům speciální vylepšení, která jsou zaměřena na dynamiku a výjimečné jízdní vlastnosti.

Během několika dekád si úpravy z dílny AMG vysloužilo několik modelů. Kromě tradičních sedanů tříd C, E a S později přibyly také třídy A a G. Zatímco v jejich případech šlo o deriváty, spolupráce mezi Mercedesem-Benz a AMG přinesla i autonomní modely SLS, GT a GT 4-door.

Asi nejméně se se sportovními ambicemi pojí varianta třídy G, která se poprvé představila světu v roce 1999. V té době šlo o 20. výročí terénní legendy a ta bude nositelem i připomenutí 55. výročí vzniku AMG. Právě první Mercedes-AMG třídy G nesl označení 55. Tehdy však šlo o narážku na objem osmiválce pod kapotou – 5,5 litru – který dosahoval výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 525 Nm.

Již za tři roky přišel na trh Mercedes-AMG G63 poháněný 6,3litrovým dvanáctiválcem o výkonu 326 kW (444 k) a točivým momentem 620 Nm. Následovala modernizace verze G55. Od roku 2004 ji poháněl nový osmiválcový agregát přeplňovaný kompresorem, což zvýšilo jeho výkon na 350 kW (476 k). Skutečný vrchol však přišel v roce 2012 v podobě Verze G65, jejíž dvanáctiválec měl výkon 450 kW (612 k) a neuvěřitelný točivý moment 1 000 Nm.

Současný model třídy G je již jiným autem vybaveným veškerou moderní a bezpečnostní technikou. Mercedes-AMG G63 současné generace pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel o výkonu 430 kW (585 k) a točivým momentem 850 Nm.

Předchozí článekAudi přinese do aut virtuální zábavu. Oslovilo Disney
Další článekAudi pracuje na menším e-tronu GT. Bude to nové TT?