Toyota Aygo X: Městský ‚rebel‘ na nových fotkách. Známe také ceny

0
134

Toyotě se podařilo to, co si umínila. Její nejmenší model nejenže přežil, ale cenou zůstal stále vstupní branou do světa japonské značky. Pro jeho elektrické konkurenty to už platit nebude. A ještě k tomu se Aygo X přeměnilo na malý „drzý“ crossover.

Aygo prošlo velkou transformací. Z klasického městského mini se stal atraktivní crossover. Je to zřejmé na první pohled z robustní plastové ochrany podvozku iz vyšší stavby karoserie.
Malým autům se už dříve nedaří, případně se mění na elektromobily. Toyota to ale s malým Aygem nevzdala. Model vyráběný od roku 2005 v kolínském závodě spolu s Peugeotem 107 a Citroënem C1 změnila ve druhé generaci na crossover. Má to logiku. Auta se zvýšeným podvozkem a off-roadovým lookem jdou doslova na dračku. Tak proč to nezkusit is Aygem? Nakonec svůj záměr naznačila už loni na jaře představením stejnojmenného konceptu Aygo X Prologue s pořádně „rebelantským“ designem.

Větší, ale stále menší než Yaris
Jak je vidět, sériová novinka se až na pár „showcarových“ výstředností, kterých se musela vzdát, příliš nezměnila. Vypadá stále „drze“. Jejím základem je platforma TNGA GA-B, která měla premiéru jen loni spolu s novým Yarisem, takže technologicky zamířilo Aygo X výše. V porovnání s ním si ale zachovalo kompaktnější rozměry, přestože mezigeneračně povyrostlo. Jak se na crossover patří, je Aygo X o 50 mm vyšší (1 510 mm), má o 11 mm vyšší podvozek (146 mm) V délce 3 700 mm přibylo až 235 mm. Zejména díky převisům, protože rozvor náprav porostl jen o 90 mm na konečných 2 430. Aygo X je také o 125 mm širší, takže má 1 740 mm.

Test: Toyota Yaris Cross Hybrid 2WD – drsná image, nevinná spotřeba
Design tohoto smělého městského „predátora“, vyvinutého v Evropě a pro Evropu, navrhli ve francouzském studiu ED2. Spolupracovalo na něm však také belgické oddělení designu. Posun je dramatický. Aygo X působí svěže i robustně. Má masivní přední masku a ochranu spodních partií karoserie. Emoce přidávají až 18palcová kola, hravá světla i dvoubarevné lakování karoserie, přičemž kombinace laků jsou inspirovány barvami koření, jako je chilli, zázvor, jalovec nebo kardamon. Nejde přitom o příplatkový prvek, ale o standardní součást designu.

Všechny verze mají dvoubarevnou karoserii. Je to…Foto: Toyota
Všechny verze mají dvoubarevnou karoserii. Je to dáno tím, že lak kontrastuje s černými rohy, střechou a zádí karoserie.

Každý z těchto odstínů je totiž v kontrastu s černou střechou, podběhy a celou zádí osvěženou originálními světly, která vrůstají vysoko do sloupků. Raritou ve třídě bude nepochybně stahovací plátěná střecha. Samozřejmě jako prvek příplatkové výbavy. Emoce jsou zaručeny iv interiéru, kam prosákl hravý barevný koncept exteriéru. Nárůst formátu navíc přinese posádce výrazně více místa. Tak například přední sedadla jsou od sebe vzdálena o 20 mm více, takže rozteč mezi pasažéry v oblasti ramen se zvětšila o 45 mm. Štědrější je také prostorová rezerva na nohy a nad hlavami.

Bezpečností dospělý
K tomu přidává Aygo X 231 litrů pro zavazadla, což je o 60 litrů více než v minulosti. Navzdory příslušnosti k nejnižší třídě je moderním autem také z pohledu konektivity a bezpečnosti. Infotainment Toyota Smart Connect s 9palcovou dotykovou obrazovkou je kompatibilní se smartphony. Ty se zrcadlí na displeji přes Apple Carplay a Android Auto. Aplikace MyToyota umožňuje sledovat různé analýzy vozidla, například data palubního počítače. Vyšší úrovně budou vybaveny cloudovou navigací. Nabídka služeb se bude časem rozšiřovat, a to prostřednictvím on-line aktualizací softwaru.

Další článekZnárodnění západních automobilek Rusům nepomůže. Neudrží je v chodu